2009-05-10 ? 03:32:54

Prestationsångesten och känslan av att jag aldrig kommer bli något eller göra något av de jag vill göra bara växer. Feels like I'm getting older by the minute. Jag har börjat kika lite smått på säsongsjobb utomlands och de spelar egentligen inte någon roll vad för jobb de är bara de är en ny miljö. Problemet är ju att de är så läskigt att inte veta om man de kommer finnas folk som man trivs med (om de nu blir så att jag ens skulle få nått jobb) där. De finns en heldel 'upplevelsepaket' eller vad man ska kalla de, där man betalar en viss summa och får flyg, boende, jobb och 'utflykter' i ett, låter ju som en bra grej men eftersom att jag har en förmåga att vara som en utomjording bland andra människor känns de så extremt läskigt. Helst skulle jag vilja ha någon att resa med. (Ja, jag hatar min socialfobi/socialahandikapp). Jag önskar att jag kunde få vakna imorrn och vara helt fri från allt som heter socialfobi och panikångest, jag vill kunna göra allt jag vill utan att behöva tänka på alla möjliga onödiga, dumma saker som skulle kunna hända.

(Jepp, du läste rätt, ännu ett gnällinlägg)

Nu ska jag försöka somna igen.
Kommentarer


Postat av: Kristina

Jag var rädd att jag inte skulle hitta nån att umgås med när jag flyttade från Kalix men det gör man alltid! :) Jag tycker att det låter svinkul med upplevelsepaket och att jobba utomlands!

2009-05-10 @ 17:59:23
URL: http://asamarthakristina.blogg.se/
Postat av: sanna

Människor som åker på sådana grejer är alltid supersociala, så det är så lätt att lära känna dem och att vara sig själv:) se det som en utvecklingsresa, det är klart det är läskigt från början men alla letar vänner för alla är i samma sits, men sen kommer du lära känna massor av människor och ha kul. Då kan du känna dig stolt över dig själv :)

2009-05-11 @ 12:06:49
URL: http://sannalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback